måndag 28 maj 2007

Ibland förstår jag mig inte på...

... min mamma!

Jag har nu några dagar mått piss, alltså så dåligt så jag har spytt upp det jag ätit och vart helt utslagen. Så idag mår jag lite bättre, jag har fortfarande ont som fan. Men jag kan äta lite utan att spy och jag har vart i skolan. Och imorrn ska jag till läkaren.

Så berättade jag för min mamma under middagen idag att på fredag, observera om typ fem dagar, tänkte jag gå och så Pirates tre med Siri och Karro. Då blir hon typ skitsur och bah

''Jaha, så nu planerar du att gå på bio. Du som låg helt utslagen hela helgen och i lördags när vi hade folk här. Så nu helt plödlsigt mår du bättre och ska på bio?''

Då ville jag bara säga, snälla lilla mamma, vet du hur mycket jag slitit för att kunna vara i skolan idag? Vet du hur illa jag har mått hela dagen? Hur ont jag haft? Hur trött jag har varit?
Men vet du också att jag mår mycket mycket mycket bättre än i helgen?
Och
Tror du att jag tyckte att det var kul att spy tre gånger på två timmar i lördags när hela släkten som jag inte träffar så ofta och massa annat folk var här i lördags? Tror du jag gick och la mig klockan 22 för att jag ville det? För att det var kul?

Nejdu, du kan jag meddela dig att jag tyckte inte alls att det var kul... Inte det minsta...

Och jag tycker faktiskt att du ska vara glad över att jag är bättre, inte bra på långa vägar, men bättre så jag iaf orkar existera!

Och jag tänker inte sluta göra planer för mitt liv för att min mage är sepe! Sådet så!

Ibland är min mamma konstig, som om hon alltid tror att allt jag gör är av rent egoistiska skäl och att jag aldrig tänker på någon annan... Men iaf...

Back to kuhi! :D

Inga kommentarer: