onsdag 18 juli 2007

Ett sting av dåligt samvete...

...får jag alltid när någon av mina vänner vill ta en fika eller någonting.

För det första så är jag sjukt dålig på att höra av mig och träffa folk överlag. Jag pallar helt enkelt inte vara hemma så mycket och är därför väldigt mycket av min tid hos familjen Linde. Vilket betyder massa tid med Bella och nästan ingen tid med någon annan.
Det blev inte så av någon anldening eller för att jag tycker om Bella mer än någon annan av mina nära vänner. Det har bara blivit så för att hon bor närmast, för att hon och hennes familj har tagit emot mig med öppna armar och för att de är så sjukt underbara emot mig.

Jag vill ha mer tid för er alla, men hellst av allt så skulle jag villja att alla jag håller närmst om hjärtat från Östertälje till Enköping till Uppsala kände varandra och gillade varandras sällskap. Det skulle vara så mycket lättare at träffa lite fler människor samtidigt än en-två, tre åt gången. Men vad ska man göra? Hur ska jag få tiden att räcka till?

Sen får jag ett ännu större sting av dåligt samvete i hjärtat för att jag ALDRIG har några pengar i plånboken! Så när man väl har planerat in en dag och tid för fika med någon så har jag inte råd och så har jag ju så underbara vänner som erbjuder sig att betala ditten och datten! Och jag kan inte låta er betala hela tiden, jag mår för dåligt för det. För vad ska jag kunna ge i gengäld? Jag kan ju inte lova att jag kan betala nästa gång iom att mina pengar måste först och främst gå till det nödvändigaste varge månad så som tandkräm, ny tandborste, schampoo, balsam coh hårinpackningar, tamponger och allt annat såndär livsnödvandigt som man behöver. Jag vill inte ens tänka på nu i höst när jag måste köpa nya brillz, nya vinterskog som är VARMA och betala körprovet! Jag kommer vara totalpank! Och det stör mig, för man har inte råd med sånnt på ett studiebidrag på 1050 i månaden och om man har tur en lön på 300. Ett par brillz kostar fan typ 4 lax, ett körprov lite dryg 1500 och skor säkert 1000...

Snart är det väll dags att börja gå på gatan för att få det att gå ihop... eller börja jobba på typ Donkis, men då kommer man ju jobba hela helgerna och vem har man tid att träffa då?
När man går i skolan hela dagarna, kommer hem och är astrött för att sen, när det ÄNTLIGEN är helg så måste man jobba, komma hem på kvällarna och vara astrött! Det blir som en ond cirkel och jag vet inte hur jag ska komma ur den onda cirkeln och komma på rätt väg rakt fram igen.

Men nu är klockan 03:11 och fåglarna ahr börjat kvittra och solen är påväg upp så jag ska krypa till kojs för imon ska jag träffa Jojjo vid 11:30 tiden... även om jag inte har några pengar...

Godnatt my darls! <3

Inga kommentarer: