fredag 21 september 2007

21 september

Systerar och bröder, kära blogläsare!
Nu medan jag har känslan kvar i kroppen så ska jag försöka att beskriva den bästa kvällen på mycket mycket länge.

Jag och min käre Mr. Ohana tog oss ända vägen bort till Telefonplan. Vi hade ingen aning om vart vi skulle och jag hade glömt att kolla addressen när jag kollade på kartan vart stället vi skulle till låg.
Så en väldigt taggad och peppad Jessica och en lite trött och inte lika peppad Ohana börjar gå runt på Telefonplan, runt konstfack osv osv.

Efter en tids virrande så ringer jag Bella i förhoppning om att hon sitter vid en dator och kan kolla upp adressen. Sagt och gjort, vi får addressen och inser att vi står utanför stället precis xD haha

Jag öppnar dörren och hör CK upp för en trappa och får panik för jag tror att jag missat något så jag kubbar upp för trappan och in i rummet för att en halv sekund senare inse att han bara soundcheckar. Vi går in och jag får syn på det lilla knyttet av energi och är nästan påväg att gå in i honom, han påväg någonstanns och jag korsar hans färdväg. Jag kunde knabbt andas, än mindre titta på honom. För där står han, livs levande mitt framför mig och är som alla säger så jävla mycket sötare i verkligen än på bilder!

Vi sätter och oss ner och han fortsätter att soundchecka. Och Hejdu vilken kille! Han gör inte bara den bästa musiken med de mest välvalda texterna utan han har stil och humor också! <3 Som jag satt och småfnissade där!

"Vilken kille! Men jag trodde att han skulle va längre!"- Herr Glans

Så där sitter vi, jag spanar in hans flickvän, som förövrigt kanske heter Malin fick jag veta av en mycket osäker källa.

Och vi sitter
Jag taggar
Och vi sitter
Jag taggar
Och vi sitter

Helt plötsligt så kommer en brud som heter Elin fram och presenterar sig och börjar snacka. Trevlig brud, men nej. Iaf, hon ska till baren och vem står där om inte CK så jag hänger på som en annan svans. Vilket resulterar i ett handskak, en presentation och lite småsnack med mannen av alla män! =D <3 Plusen var uppe i 120 och jag kunde knabbt sluta skaka!
Jag har pratat med honom och det var så galet mycket lättare och kändes mycket mer naturligt än att prata med andra random människor som man aldrig snackat om.
Alltså CK=Humor! <3
Kortisskämt in my <3!

Efter ungefär två timmars sittande så börjar det hända grejer, en brud som kallar sig Otur går upp på scen och river av lite låtar. Inte det bästa jag hört men ändå inte det sämsta. Lite mittemellan.
Det blir en liten mellanpaus.

Och upp på scenen ställer sig ett energiknytte på 174 cm (information från tidigare konversationer) med snygga jeans, snygga skor, snygg addidasjacka och anonyma svarta kallingar och river av lite låtar! FYFAN!!! =D Jag dööööör! Helvete, det går inte att beskriva! Det måste upplevas live för att man ska inse vilken jävla charm killen har! Jäklar!
Jag ville bara gå upp på scenen och krama honom!
SÅÅÅ söt är han! omg omg omg! Jag får nästan panik av att bara tänka på det!
Killen är helt galen, sa jag att han är ett energiknytte? Han kan inte stå still på scenen! Hoppar runt som en annan vädurskanin hit och dit och fram och tillbaka! =D Helt totalt underbar!

När han har rivit av sina låtar och jag är mer än nöjd och Ohana mer än trött som säger vi vänligt hejdå till Elin och beger oss ut.

Utanför står han igen! Ohana börjar prata med honom och är sådär chill som man ska vara vilket innebar att jag också blev sådär chill. Vi pratade om lite allt möjligt, från att han har snygga jeans till att han inte minns komentaren om min kroppslukt till Bella och Matilda på Arvika!

Sen börjar jag och min Mr att gå mot tunnelbanan för att åka hem.

Det känns som om jag inte kommer kunna sova! Jag är helt uppe i varv!

Men systrar och bröder, kära blogläsare
med Kärlek!

Godnatt

1 kommentar:

Johanna sa...

du får det att låta som jag var helt opepp ju! så inte sant :P det var skitkul baby! :D