söndag 30 september 2007

30 september

Systrar och bröder, kära blogläsare!

Idag när jag vaknade så kände jag för att göra ingenting. Sagt och gjort, jag gick knappt utanför dörren idag.

Jag började min morgon (eller eftermiddag, hur man nu vill se på saken) med lite motionscykling, sen så käkade jag en lång frukost bestående av Kellogs special K och morgontidningen. När flingorna blivit mjuka och slibbiga och tidningen var läst så övergick jag till att tappa upp ett bad, i med lite väldoftande oljor och massa ljus tändes i hela badrummet och där spenderade jag ca 2 timmar till den övriga familjens irritation.
Det badades, fötter filades, masserades och smörjdes in, naglar klipptes och lackades, hårinpackning gjordes och hårbotten masserades och en ansiktsmask lades. Medan ansiktsmasken och hårinpackningen värkade så trippade jag själv runt i tofflor och sidenkimono. Sen var klockan drygt 16:00 och pappsen bad mig att göra iordning köttfärssåsen så den kunde stå och puttra. Sagt och gjort, jag sköljde ur håret, tvättade ansiktet och klädde mig för att gå upp och göra mat. Här avslutas också den kvinliga delen på dagen.

Efter att jag var klar med köttfärssåsen så drog vi ut och övningskörde och jag blev påmind IGEN om hur mycket jag hatar 70 och 90 vägar och min pappas svårkörda bil.
Vi körde i dryga 1½ timme och sen fick det vara bra. Vi drog hem och åt mat.
Sen så kollade jag på Miami Inc och det slutade med att jag satt på diverse internetsidor och dregglade över tatueringar.

Jag har också insett att jag måste börja träna snart för att kunna pumpa upp musklerna lite, antingen får det bli friskis eller Sport och fitness.

Jag tror att det blir det sistnämda, lite dyrare kort för 3 månader men mer olika aktiviteter förutom gym. Plus att jag har bestämt mig för att börja sola lite solarium så man slipper bli sådär äckligt blek nu under vinterhalvåret!

Imorn ska vi klättra och jag borde nog sova nu, så
systrar och bröder, kära blogläsare
Med kärlek!

Godnatt!

1 kommentar:

Johanna sa...

då kan vi gå på spinning kanske? jag är ganska otaggad på det annars men om jag har någon att gå med kanske det blir av :) om du gillart.