onsdag 13 februari 2008

13 Februari

Jadu, det var svårt att vakna idag med... Jag var jättetrött igår när jag kom hem från träningen nästan en timme senare än jag brukar på grund av fucking SL! Jag hatar SL, i alla fall när det inte fungerar som det ska... Så jag slocknade ganska på en gång efter att ha spelat några patiensdueller med Hanna, utan att ha duschat eller någonting. Så jävla trött var jag.

Och så SJÄLVKLART så vaknade jag lite för sent, Virran ringde för att ha någon att kallprata med för att hon hade missat bussen, men jag kunde inte riktigt kallprata för jag behövde duscha och göra mig iordning för skolan. Till min stora glädje blev jag bara en kvart försenad.
Men så kommer jag till skolan, går till rätt sal, alla grejer ligger där, jackor, kollegieblock etc. Så jag frågar mig, varfan är min klass?
Så det var bara att börja springa i trappor och kolla. Ingenstanns ser jag min klass, jag frågar Julia som sitter vid en dator i korridoren, men hon har inte sett dem, jag tar en tur till men inte en skymt av 3B. Då ser jag Jocke, min fd. mattelärare och frågar:
"Har du sett min klass?"
Och det hade han till min stora lycka, de satt i fotosalen och kollade på någon film (det fanns ingen projektor i klassrummet som vi var i) och resten av lektionen flyter på, vi får tillbaka våra prov och jag blev galet lycklig över MVG't, det hade jag inte räknat med så det var en glad överaskning.
Vi får sluta tidigare för att joba med vårt inlämningsarbete, men det orkade jag verkligen inte. Så jag degade lite vid en dator, sen åkte jag till jobbet. Lite sådär smått nervös och så.

Jag kommer dit, skriver anställningsavtal, får veta lite om hur restaurangen i sig fungerar, får kläder, som satt förvänansvärt bra men byxorna känns liiite tajta... menmen, de är nya och ganska hårda så de behövs nog bara användas lite.
Sen var det, pommesen here I come! xD haha Att stå och göra pommes i nästan 4 timmar totalt är lite segt men iaf, jag tvättade händerna säkert var 20'de minut för man blir så äckligt flottig osv, men ojoj, vilken French fries Master I am!
haha nej men det var förvånansvärt roligt och jag brände mig, inte, halkade, inte, gjorde bort mig, inte. Så man kan väll säga att det gick bra helt enkelt.

Sen så skyndade jag mig till bussen och hann, efter att ha sprungit sista biten, går in på Konsum för att köpa snus, degar lite för i mitt huvud så går ju bussarna varje halvtimme. Men när jag kommer ut från Konsum så inser jag att FAN, bussarna går varje kvart så jag springer som en skållad iller och missar nästan bussen. Eller jag hade missat den om jag inte vinkat som en tok och om det inte varit en snäll busschufför som stannat.
Åker till KU och får då veta att jag numer är sekreterare och att jag ska åka på DÅM, Distrikt Års Mötet, som ombud, trevligt trevligt. Sen så hade vi andakt, mysmys och väl behövligt!
Dricka kaffe, äta en semla... Dumma mig...
Sen gjorde jag inte så mycket mer utan följde Hanna till bussen och vi bestämde lunchdejt imorn=bra, gick hem och nu sitter jag här och funderar på att gå och sova.

Imorgon ska jag tvätta, och ha en timmes religion och försöka att inte tänka på att det är Alla äckliga lyckliga jävla pars dag aka. Alla hjärtans Dag... hate it!

Men nu ska jag gå på muggen och sen sova!

Med kärlek!
Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm.. DÅM ska du på men du är definitivt inte kassör utan sekreterare =P I am the almighty kassör ;-)

Anonym sa...

Hahahaha Lali har hittat en nostalgitripp då hon bombar igenom din blogg i brist på annat... Jag minns nu bara sådär när du blev utbildad i kassan och jag backade dig.

FY SATAN vad nervös du var, nya lilla jessica. HAHA! :D