fredag 29 februari 2008

29 Februari

Klockan är 02:10 på natten, jag lyssnar på Kent i lurarna, det känns skönt, jag kan alla låtar, alla basgångar, alla melodier, nya som gamla så sitter de i mitt minne och jag tycker om dem, allihopa.
Det känns tryggt, välkännt, hemma.

Jag mår bra.
Jag är lycklig.

Tidigare ikväll, vid tolv-tiden, när jag hade tänkt att lägga mig för att sova så fick jag för mig att jag skulle prova mina Quicksilver-shorts som jag fick i sommras av mamma och pappa, mest för att det känns som att jag har gått upp minst 10 kg de senaste veckorna och jag ville kolla om jag verkligen kan ta med dom till Barcelona. För när jag fick dom i sommras så var dom liiite för små för min smak, men det fungerade, hasa ner dom lite, rumpan var egentligen för stor.

Men nu när jag drog på mig dom så åkte dom på så lätt, dom sitter pösigt och jag blev glad och lycklig. Nu sitter dom snyggt. Jag trodde att det skulle ta längre tid, 2 år eller nått, minst. Alla säger ju att kvinnor har svårast att banta bort det överflödiga som satt sig på rumpan och låren. Så i min iver så fick jag för mig att prova mina "peppbyxor" som jag kallar det.
(ett par byxor man köpt billigt och alldeles för smått)
Jag köpte mina för nästan 2 år sen och då kunde jag inte ens få upp dom över rumpan, så små var dom. Men nu, precis som shortsen så gled de på och jag kunde till och med stänga knappen.

Det är helt enkelt dags att köpa nya peppbyxor! =D

Vetskapen om detta är nog en av faktorerna till att jag inte kan sova, jag är för glad helt enkelt.
Så vid 02:00 så gav jag upp mitt försökasovande och gick upp och kände att jag är nog lite hungrig, så jag gick upp och hämtade en mandarin.
Den är lite omogen, världigt sur och det bränner i halsen och i magen. Det gör ont, riktigt ont och jag gillar det, det är en känsla som bevisar att man lever, smärta är njutning.

Sen så var jag faktiskt värd att äta något, jag tror faktiskt att det är den största boven i min sömnlöshet för jag känner redan nu hur ögonlocken börjar kännas tunga.

Men Jocke Berg sjunger i mina ögon.
Jag är glad.
Jag är lycklig.
Jag mår bra.
Basen dunkar i mina öron.
Jag är glad.
Jag är lycklig.
Jag mår bra.

Med kärlek!

Godnatt!

Inga kommentarer: