måndag 21 april 2008

21 April

Goddag systrar och bröder!

Jag valde att stanna hemme från skolan idag, anledning: halsont och feber. Jag kände att det var bättre att jag är hemma idag så jag inte blir jättesjuk eller måste vara hemma från teatern imorgon. Prioritering 1 i mitt liv nu, slutproduktionen.

Efter ett tag så ringer en ganska arg klasskamrat och förklarar att det inte finns något bakat i cafét, jag sa då att hon skulle prata med de som var i skolan, jag är hemma och är sjuk för första gången på länge.
Efter ett tag så ringer hon igen och säger att hon pratat med en kille som var i skolan och han skulle baka, men ville att jag (som är sjuk) ska ringa runt till andra och setill så det finns grejer där imorgon och förklarar att det har varit jättedåligt från vår sida och så vidare... Kan ju nämnas att de som ska ha stått i cafét inte varit världsbäst på det heller.
Men jag orkar inte att folk ringer och skäller ut mig, jag engagerar mig så jävla mycket i allt som rör vår klass att jag bara vill spy på allt. Till råga på det så har min mage satt igång med sina kramper och sitt svidande precis som förra våren. Jag orkar snart inte längre.

Men trotts feber och halsont så ställde jag mig och bakade två kladdkakor och 20 småbröd till mackor, det var bara säga hejdå till en lugn dag för tillfrisknande, jag får vara sjuk en annan gång. Jag bestämde mig för att åka till jobbet. Sjuk kan man ju vara när man blir pensionär eller nått...

Med KÄRLEK!

Vi hörs

1 kommentar:

Johanna sa...

du måste ta hand om dig och inte stressa sönder! <3