måndag 27 april 2009

27 April

Dagen började med att Jessica på sin lediga dag vaknade av telefonen, det var Chrille som ringde och frågade om jag kunde jobba. Jag ville säga nej men kunde inte, jag försökte slingra mig med att säga att jag hade planer på dagen och inte kunde börja vid 14. Men ack det löste han och när förslaget kom att börja jobba 17 ist så had ejag inget att säga förutom ja. Inte för att vara elak men för att jag vet att jag skulle behövt en dags ledoghet. Nog för att jag inte jobbade länge idag, som sagt från 17 till typ 23:30, men men. Så blev det iaf.
Sen åkte jag in till stan för att träffa Siri det var riktigt jävla otroligt trevligt!
Vi köpte kyckling-curry mackor på Sandys och satte oss i ett blomstranden Kungsan och pratade i någon timme. Mys 4 life!
och vid 14 tiden så gick vi från Kungsan, jag skulle till tåget för att hinna till jobbet och hon iväg och köpa leggins, tror jag, det blev två timmar, men två trevliga timmar! Fan vad jag saknat henne!

På tåget så ringer jag Fia, som ringde mig igår och var minst sagt en smula upprörd, för att kolla läget. Jorå Fia mådde okej och erbjöd sig att komma och hämta mig på stationen, köra förbi Bella och hämta mina arbetskläder, köra mig till jobbet och käka glass med mig en stund.
Så när jag kom till stationen så stod partybilen där och väntade på mig! =)
Vi kom till jobbet och jag var jättetidig, iom att jag i min tidsplan inte räknat med att åka bil utan åka buss som går en gång i timmen.
Satt och käkade och snackade lite, klockan blev 17 och jag gick in och bytte av Calle som jobbat dom timmarna jag inte kunde. Körde service en stund, kaos och sen kök, mindre kaos och jag och Elvis kickade som fan! =)
Det blev lungt och skönt vid 21 så det blev mycket skitsnack men Julia och Molly samtidigt som vi jobbade, förstängde osv.
någon gång mellan 22 och 23 så kom det in ett gäng med typ 35-40 åringar som skulle käka, då blev det att göra i typ 5 minuter, nice nice.

Fick även cred av ena mannen. Enligt honom vad min burgare den absolut godaste han ätit på McDonalds någonsing. Det boostade mitt Ego TOTALT! De var riktigt trevliga! Jag gillar trevliga gäster. Det får en att överleva de otrevliga.

Stängde och fixade, lite rostig på att stänga. Men det gick bra, jag tror jag fick med allt :P hehe

Gick till bussen, lite stressad, lite för mycket sncak med Julia. Haha. Stressar och går, bestämmer mig för att jag orkar inte springa för att hinna.

Det skulle jag inte bestämt mig för, för hade jag inte gjort det så hade jag nog inte missat bussen. men missade bussen gjorde jag, sista bussen tom. Så jag insåg att jag pallar inte gå hem, jag ringer en taxi och glassar.

Tänder en cigg och väntar. Taxin kommer, taxichaffisen. Invandrare. Då tänkte jag precis som att andra fina svenska flickor är lärda att tänka "shit vad läskigt! En blatte! Jag är ensam, han kanske är galen" Fördommarna, normerna och framförallt jantelagen har trängt in i våra kroppar med modersmjölken och jag kommer göra allt i mitt liv för att vara så fördomsfri, normbrytande och egenkär som möjligt i mitt liv!
Så jag slängde bort de där jävla tankarna och satte mig bredvid blatten som skulle köra mig hem. Det är ju förfan en människa som alla andra, vilken människa som hellst. Men det mest irriterande är att vi har blivit itutade att vi ska vara mer rädda för Ahmed Mohammad, 22 år än Thomas Samuelsson, 46 år.
Det värsta är att medan Ahmed Mohammad behöver ha två jobb för att få sitt liv att gå grunt, han hinner knappast träffa sin familj och månadslönen för både nattjobbet och dagjobbet är vad Thomas Samuelsson får ihop på en vecka, så kan Thomas Samuelsson sitta på jobbet och porrsurfa, för han har inget krävande fysiskt jobb, utan har lite tid över då och då att smugrunka på kontoret medan han tittar på somtjejer på internet. Eller kanske försöker ragga upp en och annan 14 åring.

Och vi har blivit ikörda att det är Ahmed som är farlig? Snälla?

Iaf, han vad fanimig den trevligaste människan jag träffat på jättelänge. Så ett trevligt samtal rikare och 170 spänn fattigare så var jag hemma.

Nu har jag pratat med Globen och Egon i telefon och ska nog duscha och sova snart. Det börjar bli sent. Bröjar jobba på 12 timmar. Fest.

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom och allt var förbjudet"

One Love!

Inga kommentarer: