torsdag 17 januari 2008

17 Januari

Systrar och bröder

nu är jag trött på kylan, jag vill härifrån NU! Jag är trött på att ha fingrar som är isbitar, konstant! Så jag sitter och kollar på diverse olika resehemsidor närstan maniskt varje dag och tänker att ÅÅHHH om jag var rik och inte gick i skolan, DÅJÄVLAR skulle jag åka iväg!

Jag skulle inte ens banga på ett 2 stjärnigt hotell på Mallis nu alltså... Bara för att komma härifrån!

Men iaf, nu ikväll när jag satt och tittade på sistaminutenresor och önskade att jag var rik och oberoende och så vidare så bara behövde jag säka på Koh Chang, ett av ställena som vi var på i thailand för nästan exakt två år sen. Det slår mig hur SJUKT mycket nya hotell och resorts det har byggts på ön, när vi var där så fanns det TVÅ större resorts. Nu finns det iaf typ nio...
Jag hittade inte den resourten som vi bodde på men om ni går in på denhär sidan :http://www.ving.se/kohchang

Och tittar på bilden till vänster, så har jag suttit på DEN GUNGAN i en ungefär lika vacker solnedgång. Och ja, jag vet att det är samma gunga, för jag känner igen öarna som ligger ute i horisonten. Vi hade dessa öar precis framför resourtens strand och en kväll, när mamma hade frossa som fan för att hon ahde brännt sönder sig, så gick vi på stranden för att hitta ett annat hotell än vårt som hade någon schysst restaurant och på vägen dit så säg vi gungan. Sen gick jag dit väldigt ofta.
Jag saknar Thailand, men mest saknar jag de 6 dagarna på Koh Chang, den färska mangon och annanasen, att kunna gå lååånga promenader på stranden och känna sanden mellan tårna, den fina, vita sanden, att känna hur vattnet sveper in över fötterna, att kunna ligga i solen och gassa hela dagarna till mamma nästan skällde ut en för att hon var rädd att man skulle få solsting.

Åh vad jag vill vara rik! jag vill åka på semester! JAG VILL HA VÄRME!

Dock så ska jag ju till Barcelona ganska snart, det är ju inte fy skam heller.

Nu ska jag sova tror jag, imorn är det Friskis och Svettis som gäller med Hanna! =) Lunchpassen in my heart. Hanna in my heart också.

Med kärlek!

Natti

1 kommentar:

Hanna Broberg sa...

Det är nu du inte vill höra om halva min släkt som varit i Thailand sen november va..? ;-P