söndag 20 januari 2008

20 Januari

I fredags så hade jag en mycket trevlig lunchdejt med en mycket trevlig och urhet brud. Vid 13:00 så knackade jag på hennes dörr och då blev det matlagning och hon bjöd på en chili och tomat grej med ris, typ. Gott som fan.
Alltid trevligt att äta god mat och ha tjusig utsikt. Me like alot. =) Tråkigt nog tar ju alltid trevliga stunder slut, jag åkte hem, packade det sista och begav mig iväg för att åka på läger. Mätt och nöjd så sätter jag mig på bussen till Finnåker och så slår det mig att jag aldrig tackade ordentligt för den goda maten någon timme innan, så jag passar på att göra det nu. TACK för den goda maten! =) Så typiskt mig att vara ohyffsad i hett sällskap...

Men i alla fall.

Helgen har varit väldigt intressant. Jag kan, med handen på hjärtat, säga att detta var för min egna personliga del det mest givande lägret jag har varit på som ledare. Annars så kan man rytmen, men gör det och det, bestämda tider och så vidare.

Men i och med att nu hade vi inhyrda föreläsare så blev det helt annat, man blev en del av processen. De inhyrda tjejerna var Matti och Lina från Drag King-gruppen Lionkings, http://www.lionkings.se/ riktigt trevliga tjejer som gjorde att sjuuukt bra jobb med konfirmanderna men också med oss ledare. Helt otroligt bra, jag är imponerad. Dethär kommer vi i ledarlaget ha nytta av i arbetet med andra grupper och i livet som helhet. Jag är galet nöjd med helgen.

Även om jag är sjukt trött nu. Men det är man i och för sig varje söndag efter ett läger. Ändå så sov vi mer dethär lägret än vad vi brukar.

Om två veckor är det dags igen, det kommer bli nice hoppas jag. Dock så känner jag inte gruppen, men det blir bra. Säger vi.

Och på fredag så är det löning, kommer dock inte kunna använda så mycket av pengarna. Får väll hoppas på att jag får mer i lön än vad jag planerat eller något. Men jag har klarat denhär månaden också, som har varit den svåraste hittils i mitt liv, rent ekonomiskt alltså, jag hade 0.51 kronor på kortet när alla räkningar var betalda. Jag hoppas att det blir bättre snart.

Note to myself: Har inte Fredrik (min blivande chef) ringt på fredag så ska jag ringa upp honom.

Med kärlek

Natti

Inga kommentarer: