lördag 11 oktober 2008

10 Oktober

Vi gick upp sådär vad 8 imorse... eller jag vaknade då av väckarklockan och Bosse hade redan varit vaken i typ en timme. Så tar jag en dusch, får på mig kläder och så går vi till frullen. Mumms. INGENTING med fibrer, kaffe som smakar vatten och kaffemjölk som smakar socker. Välkommen till Amerika!
MEN, så insåg jag att man måste ta seden dit man kommer och käka socker och fett till frulle.
Så jag gjorde egna waffels med panncakesyrup! MUMMMMMMS!!!

Globen var lycklig! =) Det var urgott! F.ö så värkar det som om allt kaffe, var man än köper det, är vattenskadat. Jag vänjer mig säkert :P

Efter frukost och lite chill så drar vi till California Hot Rod reunion!

HELT SJUKT SNYGGA BILAR! osv osv osv, massa coola saker och feta raggaramerikanare!

Motorljuden på dragracingbilarna var så enormt att jag kom säkert 100000 ggr!!! Även med öronproppar så var det näästan obehagligt högt! Himmlen I tell you my friends!

Så vi traskade runt där i flera timmar, kollade på race och Bosse shoppade som en annan kärring :P

Vi femtiden på kvällen så åkte vi tillbaka till hotellet, det var väll typ en halvtimmes bilfärd. Och när vi skulle ur bilen så såg Bosse ut som en hammafru som varit och shoppat på köpcentrat, massa påsar osv. Det var kul. Jag skrattade gott!

"Det ända som saknas är två godishungriga ungar som hoppar runt bilen"

haha

Sen så drar vi efter en stund iväg på äventyp igen, vi tänke att vi skulle hitta nån matvarubutik där vi kunde köpa lite chips och läsk och sånnt till bilfärden till Anaheim imorn. Så jag knappar in California Supermarket på GPS'n och vi börjar köra. Efter ett tag så känns det som om vi verkligen kommit in i Bakersfields ghetto-områden med massa latinos och trailerparks, men men tänkte vi och fortsatte att följa GPS'n. Väl framme vid det som vi trodde skulle vara en välsorterad och helt okej mataffär, California Supermarket låter ju ganska fancypancy, så inser vi att vi kommit till en inte så välsorterad och dyr lokal affär i ghettot. Men vi gick in och köpte chips för typ 30 sek/påse och så skulle vi hitta någonstanns att äta, vi väljer asiatiskt och knappar in nån Japansk restaurant på GPS'n (börjar ni förstå nu hur lite vi hade klarat oss utna en GPS? haha) och jag verkligen ber till gud att det inte ska vara en flopp precis som med mataffären.
Men vi åker och efte rtyp 10 minuetr så är vi framme och det visar sig inte vara en flopp, tvärt emot, det var skitfräscht och asbra! Jag lyckades!

Så vi käkade, mm mumms sushi för min del och Bosse tog nån nudelrätt med biff. Sjukt gott och inte så överdrivet dyrt.

Men det var inte nog med det, vi går till en matvarubutik som låg i närheten och köpte billig läsk och jag upptäckte att Absolut Vodka finns i 1.75 l flaskor och är ungefär 100 kr billigare/liter än hemma! =) HAHA Samma pris för en 1,75 l här som en 0,75 l hemma :P haha underbart! Jag ska försöka tvingar Bosse att köpa en såndär enorm flaska till mig ^^

Sen så åkte vi tillbaka till hotellet, så nu ska jag försöka få in lite bilder på bilddagboken och sen sova.

Är det någon som är intresserad av bilder, så är det bara att klicka in på www.bilddagboken.se användarnamn KNOX och gästlösenordet är: bajs

Med kärlek!

Natti

Inga kommentarer: