onsdag 1 oktober 2008

1 Oktober

Jag började även denna dag med att försova mig som ett as... Vaknade av att Sandra ringde mig 2 minuter efter att jag skulle ha börjat och en timme senare så var jag på jobbet, som tur var så hade det varit en lugn morgon så det hade gått bra ändå. Vilket var sjukt skönt!

Dagen har varit väldigt blandad, men den slutade bra. Du är min ängel, du är min räddande ängel. Hos dig kan jag vara svag, hos dig kan jag gråta, hos dig kan jag skratta, hos dig kan jag finna tröst och så sjukt mycket lycka och glädje! Jag vill aldrig att du försvinner ifrån mitt liv!

Ikväll är första gången på väldigt, väldigt länge som jag lyssnar på Kent. Jag fick nått ryck och började lyssna. Gick in på deras hemsida och såg att de släpper en box med alla album och massa annat smått och gott den 29'de och jag kunde bara inte låta bli att boka ett exemplar till mig själv. En gallam kärlek har blommat till liv igen, jag har saknat er om jag ska vara ärlig.
Men texterna, basgångarna och melodier för med sig så mycket minnen. Glada minnen från Eskilstuna 2003 med laget. Den goda tiden när jag spelade som en tok och allt jag tänkte på var layups och reverse, defense, slideidioter och upphopp. När mitt liv bestod av basket och den högsta drömmen var att spela i WNBA. Då jag tränade varje kväll på min skottrörelse, 100 ggr innan jag somnade, först höger sen vänster. För att få starkare vrister för att jag inte skulle stuka fötterna så stod jag på ett ben och blundade när jag borstade gaddsen, morgon och kväll. I flera år.

Men musiken bär också med sig minnen från den tiden när stålets vassa smekningar var min ända tröst. Ärren är kvar och kommer aldrig försvinna, aldrig läka bort helt, min streckkod kommer alltid att finnas där, vad jag än gör. Jag kommer aldrig att gå i bikini utan shorts och jag kommer troligtvis att behöva använda långärmat när jag är yrkesverksam, men jag vill ändå inte operera bort ärren dom är en del av mig, mitt förflutna.

Det är med blandade kännslor som jag sitter och lyssnar på mina älsklingar!

Nu får det vara slut på ordbajseri för ikväll!

Med kärlek!

Sov gott! <3

Inga kommentarer: