tisdag 30 oktober 2007

30 oktober


Systrar och bröder, kära blogläsare.

Idag så började jagdagen med att vakna av radion som gick igång klockan 10 och så låg jag och lyssnade på den i typ en halvtimme, sen gick jag upp, drack lite vatten, och gick ut på en prommis till ICA. Där köpte jag jäst ^^ Imorgon ska jag baka bullar :D
Sen gick jag hem igen, käkade lite fil och så satt jag vid datorn tills Hanna kom vid, vad nu klockan var, jag tror att den var 13:15 eller nått liknand. Jag hade börjat laga lunchen, vi käkade och drack kaffe och pratade skit ett tag och sådär. Sen drog hon vid 16 för att hon skulle hem och fixa till sig för hon ska ju på en dejt med sin urheta massageterapeut ikväll (Hanna, duvet vilket röstläge detdär ska sägas i, tänk på det)

Så när jag blev ensam och övergiven igen så satte jag mig och laddade ner Finale Note Pad från musikskolans hemsida så satt jag och lekte med det tills vi skulle äta middag, sen så drog jag i mig några koppar kaffe till, satt vid dumburken ett tag och så flyttade jag över till den andra dumburken (TV'n) och kollade på Äntligen hemma och Plus med pappsen. Sen flyttade jag tillbaka hit och tog med mig filten från vardagsrummet.

Sen nu för inte så länge sen så började jag prata med Malin på msn och hon frågade om jag skulle på symfonikonserten de satt ihop av Sagan om Ringen soundtracket, men icke, jag kan till min enorma sorg inte gå, biljetterna är för dyra. Trotts att det är självaste HOWARD SHORE som dirigerar så kan jag inte, hur mycket jag än skulle vända och vrida på slantarna så skulle det inte gå ihop... Bara det vill få mig att storböla. Skulle jag, av nån konstig anledning komma över en biljett så skulle jag gråta konserten igenom. Musiken, filmerna, böckerna. Det är det ända inom fantacy som kan förtrolla mig, ge mig en verklighetsflykt. En hint om att det finns en annan värld, andra varelser än vad vi känner till. Den världen finns någonstanns, det är bara det att vi har inte upptäckt den ännu.
Konversationen slutade iaf med att Malin skickade över ALLT soundtrack till alla tre filmerna i triologin. Jag satt i total extas och väntade på att RAR-filen skulle skickas över. Och nu är den här och jag sitter och lyssnar, längtar och älskar, men mest så gråter jag, det är knappt så att jag ser vad jag skriver, men det blir nog bra ändå ska ni se!

Jag är lycklig just nu!

Så systrar och bröder, kära blogläsare!

Med kärlek!

Puss på er! <3

Inga kommentarer: