söndag 18 november 2007

18 November

Godkväll systrar, bröder och mina kära blogläsare!

Helgen, eller mer lördag och söndag förmiddag, spenderades med lite andra folk från stiftet på Såstaholm. Det var trevligt.
Massa mat, trevliga människor, kaffemaskiner överallt (<3), biljard, Singstar och Guitar Hero.
Plus att Såstaholm är typ jättefint och jättevackert och ganska class. Så kunde jag ändå inte riktigt tillåta mig själv att njuta av att vistas där. Maten var för god, jag åt för mycket. Det slutade i att jag sen inte ens kunde njuta av att jag ätit den. Och sen detdär eviga med att leva med världens lägsta självförtroende. Varför skulle jag vara förtjänt av att få vistas där? Vad gör jag för bra för välden?

Tack Fröken Självförtroende, tack så jävla mycket för den!

Att det sedan slutade med att jag sov ensam i ett hotellrum för två med kaklat badrum, mosaik på golvet, glasduschvägg, tv, en enromt skön säng och surrande ventilation gjorde att jag spenderade natten med att ligga och sträckläsa. Hotellrum är inte gjorda för att man ska bo i dessa ensam.
Men iaf, boken jag läser för tillfället är Gömda av Lisa Marklund och nej jag har inte läst den tidigare. Jag mår serriöst dåligt när jag läser, magen knyter sig och jag börjar alltid skaka när jag bara läst några sidor. Så jävla hemskt! Och som alla andra böcker med verkligheten som grund så är det hemska just att det inte är uppdiktat utan att det verkligen är människor som ska behöva uppleva saker som är så hemska att man inte ens vill tänka på det.

Jag har funderat länge på att skriva mig en egen bok. Men vemfan skulle vara intresserad av att läsa den? Herregud, så kliché egentligen. Hur många sådanna böcker finns det inte? Och vem vill höra om min historia? Inte en jävla kotta säkert, den skulle säkert bara ligga kvar i lådor efter tryck, om den ens blev tryckt (bara det är väll att gå över gränsan i orealistiska drömmar?) ligga och damma. Mitt liv i ord, i en dammig låda på ett förlag eller ï ett förrådsutrymme någonstanns...

Nejhörrni om man ska fortsätta spela Kungen? Eller kanske skriva klart detdär jävla CV't så jag kan gå med det till Deichman imorn...

Men men

Systrar, bröder

Med kärlek!

På återsende

Inga kommentarer: