söndag 25 november 2007

25 November

Systrar och bröder, hej på er!

Alltså dagen idag har varit meningsfull och meningslös på sina egna charmerande sätt.

Den började i alla fall med att jag pallarde mig upp i, för mig, den tidiga ottan, för normalt folk var klockan 9:00. Jag käkade fulle för en gång skull och jag och pappa var ute och övningskörde med en lånad bil som tillhör en nära vän till familjen. Det kändes ovant att sitta i en annan bil än pappas egna slitna pickup som jag skulle kunna ge massa för, för att få när han byter jobb. Men tyvärr så ska den ju tillbaka till företaget, men iaf. Den är sådär underbart svårkörd och inte lika bromskännslig som gaskännslig. Sånnt gillar jag. Vad jag minns så är körskolans bilar också ganska gaskännsliga. Det är underbart. Jag är lite gaspedalkåt.

Sen kom vi hem och så började pappa och mamma bråka och jag är så jävla trött på min mamma för tillfället. Eller för övrigt så är jag alltid trött på henne. Hon tycker att alla trycker ner och kör över henne men egentligen så är det hon som trycker ner och kör över ALLA andra! Och när man vänligt men bestämmt försöker förklara för henne att så inte är fallet så får man bara höra att hon tycker att det är så jävla psykiskt jobbigt att hela tiden bli överkörd. Hon älskar att säga att hon mår psykiskt dåligt samtidigt som hon skiter i resten av familjens psykiska hälsa eller mer ohälsa orsakad av henne.
Hej vi borde gå i familjeterapi?
Men iaf, jag blev lika rädd som alltid när mamma och pappa bråkar, jag blir 3 igen och bara sitter och skakar och gråter och inte kan andas. Jag hatar att vara så känslig som jag är.
Men det slutade med att pappa lämnade tillbaka bilen till dess riktiga ägare och vi övningskörde med den älskade pickupen igen! =)
Det gick över förväntan och nu känns det bra inför uppkörningen, bara jag kör såhär på onsdag så kommer allt bli asbra.

Sen så satte jag mig och spelade lite, kollade på två The L-word avsnitt, nu har jag kollat på den andra sesången 2 ggr också, och bara degade. mamma coh pappa kom hem efter deras shoppingrunda och vi lagade mat.
Efter maten så bestämde jag mig för att vara en myspyssyster och tog med mig mina syskon ner för att kolla på Lejon Kungen så jag gosar ner mig i duntäcket och somnar innan Mufasa har dött ens. och så vaknar jag i eftertexterna som alltid xD
Då frågar syster: "Jessica har du sovit?"
-"Nejdå inte ett dugg"

Så stängde vi av och jag satte mig här och har gjort det sen dess ungefär, mellan så har jag kollat tågtider, packat och käkat ett äpple.

Nu tror jag att jag ska gå och sova snart bara för att, inte för att jag är något vidare trött utan för att klockan är lite mycket.

Och detdär med att sluta snusa har jag gått som det gått. Men jag jobbar fortfarande på det.

Så systrar och bröder, kära blogläsare

Med massa kärlek!

Godnatt!

Inga kommentarer: