tisdag 11 mars 2008

11 Mars

Idag är dagen B, dagen då jag för första gången i mitt liv ska utanför Sveriges gränser utan mamma. Jag har längtat som fan på denhär dagen och nu är jag mest rädd.
Jag är flygrädd
riktigt flygrädd.
Och när jag pratade med mamma på telefonen så slog det mig att det kanske är sista gången som jag pratar med henne. Det ger mig ångest. Jag har ingen kontroll när jag flyger. Det är det en pilot som har. Jag måste bara snällt sitta där i min stol och hoppas på att det inet rä nån nyutexaminerad snorvalp som kör.

"Men det är ju farligare att köra bil"

Kanske det! Men jag har full kontroll på vad som händer när jag kör. Är det halt så saktar jag ner, jag har bälte, jag följer hastigheten. JAG har vetskapen coh kontrollen på att körningen blir så säker som den kan bli.

Det är det som är den stora skillnaden på att flyga och köra bil. Jag har ingen kontroll och det gör mig rädd och nervös.

Sen så är det bra mycket större chans att överleva en bilkrach än en flygkrach!

Nog om det! Jag ska ju till Barcelona men den bästa av bästa klasser! Fyfan vad kul vi ska ha och jag vill bara diiiiiiiiit nuuuu!!!

Jag återkommer om jag kan senare i veckan med uppdateringar på alla coola saker vi gjort! =D

Med Kärlek!
Puss på er!

1 kommentar:

Johanna sa...

baby i miss you! snart kommer du hem :D