söndag 9 mars 2008

9 Februari

Jag har nu varit vaken i 4½ timme, vilket är rekord för at vara en jobbfri söndag och klockan är 13:00. Jag brukar oftaste gå upp vi denhär tiden.

Men inte idag.

Hanna ringde för att kolla att jag var vaken vid 8:30 och då hade jag precis gått upp. Jag gjorde mig iordning och tog bussen till Rosendalsvägen för jag och Hanna hade då bestämmt att vi skulle ses vid Rimi och gå tillsammans till centrum och ta en morgonfika innan gudstjänsten.
Så jag sätter mig och väntar... och väntar... jag var ju lite tidig... Jag får ett mess av Hanna om att hon kommer bli lite sen... Sen typ en kvart senare så ringer hon och säger att hon tar bussen ist och att vi kan ses i centrum. Så jag börjar knata och hon håller mig sysselsatt i luren, det regnade, det var kallt coh jag kände mig lite smått ensam.
Men iaf, jag kom till centrum 16 minuter senare och blir njuden på en kaffe på Waynes. Myspys.

Morgonfikor måste göras oftare! Hur myspys som hellst.

Efter ett tag så joinade Mimmi gemenskapen och när vi var färdigdruckna så gick vi till Vilunda Kyrka. Gudstjänst, Marie Bebådelsedag och lite hyllning till att vi har haft kvinnliga präster i 50 år och rikskollekt till Svensk Kyrkans Unga. Tror jag och Hanna. Men ingen av oss är säkra.
Under Nattvardsbön och diverse andra förberedelser inför nattvarden som säkert har nått coolt namn som jag inte kommer på (vilken dålig konfirmandledare jag är) så börjar jag känna att hela rummet gungar, det svartnar lite för ögonen och YI-HA vad bra jag mådde. Så jag kände mig sämst som gick ut för att ta en nypa luft. Men hellre det än svimma mitt framför hela församlingen. Det hade varit värre.

Men men, jag känner mig lite bättre efter några andetag syre så jag dricker några klunkar vatten och går tillbaka in i tid för att ta emot bröd och vin, resten av gudstjänsten gick utan att jag svimmade men jag kände mig fortfarande en gnutta yr och skakade lite granna. Yr är jag fortfarande men skakar gör jag iaf inte. OCH jag åt faktiskt frukoste imorse så inget wainande om det nu! Sådetså!

Men iaf, fick sjuts hem av Mimmi=niiice. Familjen åkte närjag kom hem så nu sitter jag och dricker mig en kopp kaffe och funderar på att lägga mig och kolla på tv bara för att det skulle vara skönt.

Btw, så kollade jag vädret i Barcelona under veckan och enligt den prognosen så ska det vara mellan 18 och 20 grader och molnigt onsdag-torsdag men sooligt på fredag och INGET REEEGN!!! Lyckan är total!

Med Kärlek!

Hej sålänge!

1 kommentar:

Johanna sa...

men puss älskling. jag gnäller på dig bara för att jag bryr mig om du sig mycket :)