måndag 11 maj 2009

11 Maj

Ganska chill dag iaf, vaknade dock liite för sent.. IGEN... Jag hatar att öppna!

Cyklade den dryga milen till jobbet, halsen mådde kasst. Kommer till jobbet och får jobba med en speedad restaurangchef som håller skift. Bombar lite. Är lite trött. Men det går. Tiden går fort som fan när man öppnar. Det är chill. Plus att man har hela eftermiddagen/kvällen över till annat skoj.

Eftermiddagen över var det. Hängde kvar på jobbet lite innan jag cyklade hem.
När jag väl började cykla så kände jag lite, varför ska jag maxa hem? Varför ska jag stressa? Så jag spatsercyklade och bara njöt, av våren, dofterna och fåglarnas sång. Det var sjukt chill. Tog tom en gå och rök paus i cykladet.
Då mådde jag bra, då var jag nöjd. Att inte bry sig och låta det ta flera timmar att komma hem från jobbet.
Mötte Rikard och Andreas bara sådär, chillade med dom till infra och tillbaka. Nice nice.
Riktigt bra humör helt enkelt.

Sen kommer jag hem, sätter mig vid datorn med min cola zero och börjar dagens genomgång av bloggar och hemsidor.
Hamnar på en bilddagbok, från förra helgen, helgen då de var på Finnåker. Älskade vackra finnåker, vad jag saknar det stället.
Jag har inte varit där sen i somras och det gör verkligen riktigt ont i själen att veta att jag inte ska dit i sommar. Riktigt jävla ont.
Jag fattar inte hur jag överhuvud taget kunde komma på tanken att avsäga mig någonting som betyder så otroligt mycket för mig som konifrmandarbetet gör, hurfan kunde jag? VA?! Vadfan slog det för slint i min skalle?
Jag är ledsen för det beslutet, men det är någonting som jag får leva med...
Men den veckan ni är där i sommar, när ni badar i sjön, paddlar och ror, sjunger vid lägerelden, grillar korv, har morgonbön och kvällsbön, när ni kör ekorren innan maten och Pling till bords. När ni ligger i gräset under eftermiddagarna och har trosvandring, när ni badar på kvällarna, har ledarsamlingar och pratar nätterna igenom, när ni sjunger godnattvisor för konfirmanderna, när ni har diskutioner om livet och universum, när ni klär om till det andra könet och när ni busar på nätterna. När ni gör och är precis där jag vill vara en vecka i sommar.

Då kommer jag gråta tårar av blod, lika smärtsamma som de som rullar ner för mina kinder nu.

FAN HELEVTES JÄVLA FITT-SKIT-TRYNE!

Inga kommentarer: