tisdag 26 maj 2009

26 Maj

Alla räkningar är betalade och jag har fått den semestern som jag vill ha i sommar =) Det har gjrot mig glad igen!

Jag vet inte vad det har varit med mig de senaste dagarna, jag har jättelätt för att bli jättearg och nästan gråtfärdig, det kan vara en så liten sak som att plasten runt kötten i kartongen har trasslat sig lite och jag ser rött och vill bara krypa ihop i en blöt klump av tårar. Det suger. Men det kanske är dethär som kallas pms? haha jag vet inte men jag har fan ingen koll och kul är det fan inte.

Kan iofs vara blandningen av sömnbrist, känslan av vanmakt, pms, stress och att det är typ 25 grader i köket på jobbet, 160 grader varma fritöser och typ lika varma grillar som man står hukad över hela dagarna. Jag vet inte. Men men.

Jag är lite glad över att mina kollegor står ut med mig så som jag håller på och surar och håller på. Det går över hoppas jag. Jag pallar inte med mig själv länge till.

Det värsta är nog känslan i hjärtat när jag ser hur mörk din själ är, hur ont du har och jag har ingen aning om hur jag ska kunna tända lampan igen, hur jag ska få dig att le sådär helhjärtat igen, sådär som bara du kan. hur ska jag få dig att sluta projicera hat mot dig själv? Vanmakten och hur jag bara iaktar utan att veta hur jag ska agera. Jag är livrädd för att jag ska göra allting värre. Livrädd.

Nu ska jag fanimig gå och lägga mig i soffan och kolla på tv och sova!

One Love!

Inga kommentarer: