måndag 18 maj 2009

18 Maj

Klockan är 00:44 och påtok för sent för att jag ska vara vaken iom att jag börjar jobba 05:15 imorgon (idag) men jag bestämde mig för att inte gå och lägga mig alls. Jag är så sjukt rädd för att försova mig. Jag VILL inte försova mig mer. Det går inte. Jag får sån sjuk ångest av att tänka på det så jag vill inte riskera det.
Jag vill satsa nu, satsa regält. För jag har insett att jag trivs så sjukt bra på mitt jobb att jag vill vara kvar där tills jag börjar plugga om två-tre år eller något. Jag vill utvecklas för det finns sånna otroliga möjligheter till det och jag vill skaffa mig erfarenhet och lärdom. Men det börjar rulla mig ur händerna, mitt privatliv och hur det ter sig går ut över jobbet för mycket.
Iom att jag inte sover bra så är jag trött= jag presterar inte lika bra som jag kan. At jag är trött och inte heller kan sova innebär att jag, när jag väl sover, lätt försover mig och blir sen. Att vara sen är inte, INTE okej i min värld. Jag HATAR att vara sen, det är det värsta som finns! Det absolut värsta!
För då känns det som att chefer och andra personer med makt tror att jag bara skiter i dethär jobbet och i mina kollegor, att jag inte är glad över att de tog mig tillbaka så snabbt och smärtfritt. Men saningen är den att jag är helt sjukt överlycklig och obotligt tacksam över att jag fick komma tillbaka utan några som hellst problem. Tillsvidareanställd på en gång och allt. Det går inte att förklara hur glad jag är över det.

Men iaf, dagens dag har varit otroligt chill.
Igår åkte jag till Christer efter övertalning av Globi, Znappe och en brud vid namn Annelie var där. Vi drack nån öl, chillade, jag fick en shot av någon asäcklig chilli och honungs whiskey(?) och så kollade vi på schlagern som för övrigt bara blir sämre och sämre för varje år. Vad är det med Europa och BARA skicka ballader? Jag hatar't!!! Det slutade med att jag somnade vid låt 19 och vaknade i slutet på sista låten. Annelie bredvid mig i soffan hade också somnat och Globi kröp nästan ur sitt skin efter andra låten. haha. Peppat gäng!

Jag, Globi och Annelie ska ta oss till märsta. Jag hakade på till Globi, när vi kommer dit är det lite folk som sitter där och chillar.
Efter dryga timmen kanske, om inte kortare så somnar jag på spikmattan och vaknar typ 2 timmar senare. Då har alla gått hem eller somnat. Så jag tar mig friheten att låna Chrilles säng och sova.
Vaknade vid 11-tiden, de andra vakna. Sätter mig i fotöljen och bor där till typ 16 tiden, zappandes. Visst det idkades lite stjäärtmassage! HAHA.
Jag och Globi drog till vallsta centrum, hon skulle köpa mat och dasspapper, jag skulle till Husby för att träffa Virran, Malin och Emma. Vi idkade lite vuxenpoängshandling och jag blev bjuden på glass av en fattig med mycket generös Glob! =) Det var smaskens, första glassen, förutom på jobbet, i år!
Iaf, jag och Globi sitter och chillar en stund, hon tar bussen en station med mig och jag tar mig till Husby.

Vilket jävla projekt! Jag kommer till sollentuna station och inser att bussen inte går förens om en halvtimme, så ist för att sitta där och dö så tar jag bussen till Lista galleria och därifrån tuben till Husby. haha.
Äntligen framme hos Malin och brudarna så sitter vi och chillar en stund och sen sätter vi på Sin City. Jag, som vanligt, somnar. Filmer är bästa ever för att jag ska somna. Virran väcker mig och vi beslutar att, kolla på film är inte helt okej. Iom att jag somnar.
Efter ett tag så blir jag sjukligt sugen på en latte. Så vi går till donken, jag har kaffekort <3, så vi sitter där och chillar och så 3 stora latte senare så bestämmer vi oss för att gå hem till Malin igen. Danne och Virran ska hem, jag är bajsnödig.
Sen så beslutar sig jag och Malin att gå till sollentuna, hon tänkte ändå promenera och jag hade massa energi och hade så, klockan typ 22, bestämt mig för att det får bli att vara vaken inatt. Så kanske jag kan sova normal tid imorgon.

Så vi promenerar, det var nice. Prata av sig lite om allt och ingenting. Fan vad jag har saknat mina babes! Fuck vad jag måste setill att träffa dom oftare!

Iaf, det tar en timme, EN TIMME att komma hem från Sollentuna, tåget var försenat pågrund av en "olykshändelse" och sen så gick inte bussen på 20 minuter. Men jag kom hem iaf, tog lite KÖTT <3 ur kylen iom att jag konstaterat att jag bara käkat pasta och lite chirre idag. Dricker en ramlösa och nu bara skriver jag för att fingrarna viner över tangenterna. Det finns inget stop, jag vill bara skriva, skriva massor. Men jag vet inte vad jag ska skriva om.

Horgalåten började spelas på min playlist på spotify och jag inser igen hur mycket jag avgudar svensk folkmusik, eller folkmusik öevrlag. Irlänsk är nice också.

Men men, nu blir det långt för att vara en dagsuppdatering av mitt liv.

Jag hoppas att ni sover gott!

One love!

1 kommentar:

Emilia sa...

Näääääee.... Var du tvungen att skriva Kött?! Jag fick abstinens efter oxfile, fläskfile, lövbiff, lammstek... GAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Jag hatar att vara fattig och leva på pasta. :( Globi!