måndag 12 maj 2008

12 Maj

Det började som en riktigt bra dag.

Jag vaknade vid 9:30 och var PIGG, vilket inte händer så överdrivet ofta. Så jag slingade mammas hår och fixade lite innan klockan ens var 12. Då la jag mig i solen och fick ännu mer fräknar... -.-
Men det var ändå myspys.

Dagen forsätter i samma myspysstämning.

Vi äter middag långt senare, KÖTT och pasta, mozarellaost med tomat och en jättetjusig olivolja som mamma köpt i Italien. Riktigt smaskens.

Sen så la jag mig tillsamans med mina galna föräldrar för att kolla på fotbollen, AIK mot Malmö FF. Jag kände att vi skulle vinna, det gjorde vi också 2-0!!! ALLMÄNNA, AlLMÄNNA, ALLÄMNNA!!! =D

När vi ligger där och myser som mest så ringer DP från jobbet och frågar om jag kan komma in och jobba och som den hängivne medarbetaren som jag är så självklart, jag var på jobbet 18 minuter senare.

Kör stägning, jag och Victor hinner med sista bussen och allt känns frid och fröjd. Jag har ett totalt glädjerus sen jag fick reda på vinsten!!!

Underbart tänkte jag och så satte jag mig för att vänta på 545'an som skulle ta mig hem.

Då kommer dom, det medelålderspar som förstörde min kväll!

Dom stod i busskuren, uppenbart nykära, för att ta sig hem efter en dejt, troligtvis. Det verkade som om de hade haft en trevlig kväll. Jag läste en gammal City och bara kände att jag ville ha min Mp3, livet är så jävla tråligt utan musik!
Då började dom med sina slaffsande kyssar, sina små stön och kvinnan med sitt tonårskvitter!

HERREGUD BESPARA MIG!!! SNÄLLA?!

Så slutar dom, jag läser tidningen lite mer aggresivt, sur blev jag, så in i h*lvete! Okej, dom var jättesöta, nykära och lyckliga. Men INTE klockan 00:15 när jag sitter och väntar på bussen efter en stägning!
Vad är så svårt med att vänta tills man kommit hem? Shit!
Så jag andas med lättnad ut, jag slipper känna mig som en del i deras lilla akt.

MEN ACK SÅ FEL JAG HADE!

Dom sätter igång IGEN! Slaffsat, smackar, stönar och fnittrar!
Herregud, tänker jag igen. Dom är ju fan 35-40 år gamla! JAG VILL INTE HÖRA!

Självklart så var det inte nog med det, dom börjar ha lite dirtytalk med varandra också! Fraser som "vad längtar du mest efter nu? Åh jag vill ha dig! och Jag kan bara vänta tills vi kommer hem." Blandades med slaffsandet, smackandet och stönandet.

Då fick jag nog, dethär är inte okej. Ska dom släta på varandra här i busskuren eller?
Kan dom gröa saker som tillhör sänghalmen så kan bannemig jag.

Jag laddade och la av en riktig jävla brakare! Sådär, det kändes lite bättre.

Men tror ni att de hörde eller?

Nejfan inte gjorde dom det! Alldeles för upptagna med att förstöra min kväll så fortsatte dom med sitt slaffsande, stönande och smaskande!

Fyfan!

Som sagt, jättekul för dom! Verkligen! Nykära och medelålders, men INTE när klockan är över midnatt en söndagsnatt och jag är på väg hem från jobbet.

Men jag kom hem och hittade kött i kylskåpet, så jag lugnade ner mig lite. Nu har jag också fått ur mig min ilska, så jag ska nog kunna sova...

Men jag är fortfarande JÄTTESUR, för min kära gamling till mormor har lyckats skita stopp i toaletten härnere! JÄTTEKUL att upptäcka när man kommer hem ilsken som ett bi. Jävla tant!

Nejfy vilken kväll!

Nu ska jag nog äta något mer nougatägg och gå och sova.

Godnatt!

Inga kommentarer: