fredag 30 maj 2008

30 Maj

Nu är jag nyss hemkommen från vårdcentralen. Jag med min förbannade läkarskäck satt där i väntrummet med massa andra svettiga sjuka människor, mest barn och det kändes som om jag skulle svimma av. Jag hatar läkare. Jag hatar sjukhus. Jag hatar lukten av sjukhus!

Men iaf, 20 minuter senare än min bokade tid så hör jag en läkare nästan viska ut "Trusell" herregud jag hör typ ingenting för det känns som om någon tryckt in en blöt disktrasa i örat på mig. Shit liksom. Varför har alla så jävla svårt med mitt namn? Visst jag har tre förnamn men ändå, jag presenterar mig alltid som Jessica och så vidare. Dom borde ju ha någonstanns vilket som är tilltalsnamnet på folk. För det kan ju inte bara vara jag som har tre förnamn? Eller?

Men iaf. Läkaren var ryss och som vi alla vet så är det bara Hanna som gillar ryssar ;) Han var typ sjukt ostrukturerad och det kändes som om han skulle trycka sönder trumginnan på mig en gång till när han skulle titta mig i örat... Jävla fail till läkare. Plus att jag knappt hörde/förstod vad han sa. PLUS att han såg ut lite som Herr Kantarell... SHit liksom. Flashbacks till åttan.

Iaf, jag fick penicillin och hostmedecin. Och nu har min förkylning och öroninflammation kostat mig typ 350 kronor. Så jävla dyyrt! Jag dör. Dethär hade jag INTE planerat in i budjeten!

Inte nog med det.

"Vad ska du undvika när du använder detta läkemedel?
Alkohol
Cocillana-Etyfin i kombination med alkohol kan göra så att du för nedsatt andningsförmåga"

(hostmedecinen)

"Var särskilt försiktig med Doxyferm
PÅ grund av risken för allergiska hudreaktioner bör du undvika solning, även solning i solarier,under behandlingstiden och ytterligare min 5 dygn efter det att behandlingstiden avslutats"


Detta betyder alltså, att hur dålig jag än är den 5'te så kommer jag INTE att ta min hostmedecin OCH att jag inte för sola på 15 dagar, FEMTON dagar!

Jag kommer dö... =(

Inga kommentarer: